dimarts, 30 de setembre del 2008

Comença el curs



Ja estem a la tardor i aquesta ens porta un munt de projectes i de histories. Comencem els curs participant al club de lectura que organitza la biblioteca Caterina Figueras de Tona. Es tracta de comentar la novel·la “Cumbres Borrascosas” de la escriptora anglesa Emily Brontë. Tot un clàssic de la literatura - diuen que romàntica -, encara que com molt be comentava el presentador de l’acte el bibliotecari de Vic, Robert Jové, podria considerar-se com un novel·la de terror, donada la carrega de tumultuosa agressivitat d’algun dels seus personatges.
La tertúlia va transcorre durant una hora on el moderador desenvolupa els principals trets de l’obra i mica a mica els tertulians i tertulianes - mes dones que homes- exposen les seves impressiones i sobre tot les percepcions que cadascú a gaudit en el transcurs de la lectura.
Jo personalment coneixia l’obra, sobre tot per la seva referència cinematogràfica, dels anys 30, però no la havia llegit. Al principi em va semblar i - així ho vaig exposar a la tertúlia- una mica carrinclona, doncs descriu uns amors esgarrinxats i turmentats, que vistos des del context contemporani semblen fora de lloc, si be hem de considerar que es una obra escrita a finals del XVIII, per una jove escriptora de 30 anys i escacs i que pràcticament no havia sortit del seu comptat de Yorkshire a la seva Anglaterra natal, i que va morir soltera en complir els trenta anys. Val a dir que per documentar-se, el components del club deuen de llegir-se abans el llibre i que la biblioteca que ho promou ha de aconseguir exemplars per tota la xarxa de biblioteques, i que a vegades la traducció que et toca llegir no es de les mes acurades, com va ser el meu cas, ja que em va tocar una traducció feta per una intel·lectual llatinoamericana, amb lo que representa, la seva interpretació de la llegua castellana.
Malgrat tot va ser una experiència enriquidora.
El curs també ens portarà noves experiències, doncs aquesta setmana comencem a la Universitat de Vic, un curs acadèmic , l’Aula d’Extensió Universitària per a Gent Gran, que consisteix en un cercle de conferencies setmanals seguides de col·loqui i que estan impartides per professors de les diferents Universitats de Catalunya i per professionals i personalitats de reconegut prestigi.
Promet ser una experiència gratificant i enriquidora, i de la qual aquesta bitàcola se’n ocuparà.

2 comentaris:

Enric Tomàs ha dit...

Bon retorn a la blogosfera. Jo lamentablement no llegeixo tan cmo voldria, excepte coses per Internet i blogs, que sovint són substituïents de qualsevol llibre. I és que un no té temps per tot!

Sometent ha dit...

Apreciat Comunero, jo actualment estic convivint amb el bo de l'Ignatius Reilly, el protagonista de "La Conxorxa dels enzes" (o La Conjura de los necios, pels veïns...). Com bé fa en el seu posts, jo també exposaré les meves impressions al Sometent. De moment, disfruto molt amb les bogeries de l'amic Ignatiu. Us recomano molt vivament que us la llegiu. Ja espero els vostres comentaris sobre aquests cursos a la UV... Fins aviat!